در حال بارگزاری وبسایت فارسی کاتولیک...





  فارسی کاتولیک
پرسشگر

سلام و درود غیوران چه کسانی بودند ایا عیسی با این گروه در ارتباط بود یعنی ( هر چند ما قبول نداریم و اصولی نیست ) ولی ایا عیسی فردی ملی گرا علاوه بر این که به قلب شریعت توچه کامل داشت بود



  فارسی کاتولیک
مسئول پاسخگو
در پاسخ به:

سلام و درود غیوران چه کسانی بودند ایا عیسی با این گروه در ارتباط بود یعنی ( هر چند ما قبول نداریم و اصولی نیست ) ولی ایا عیسی فردی ملی گرا علاوه بر این که به قلب شریعت توچه کامل داشت بود

درود بر شما 

غیوران کسانی بودند که طرفدار ملی گرایی و استقلال کشور اسرائیل و قوم یهودا همانند زمان داوود پادشاه بودند. این گروه طرفدار مبارزه مسلحانه علیه رژیم های غیر اسرائیلی بودند و معمولا شمشیر همراه خود داشتند و هر جا که فرصت می یافتند شورش میکردند. آنها در انتظار مسیحی که جنگجو و فاتح  مانند داوود پادشاه بود هر روز منتظر فرصت بودند. در نهایت بخاطر یکی از این شورش ها در قرن اول ، حدود سال هفتاد میلادی ارتش روم به اورشلیم حمله کرد و معبد اورشلیم با خاک یکسان شد!

 

در مورد سوال دوم ، یشوعا (عیسی) به هیچ وجه این گونه ملی گرا نبود. او آمده بود تا همه را نجات دهد. نخست یهودی (طبق وعده) سپس باقی امتها... او خود پادشاه بود نیازی نبود طرفدار گروه خاصی شود و حتی با فرض محال اگر طرفدار این گروه جنگ طلب بود حتما وارد جنگ مسلحانه میشد! 

فراموش نکنیم خدا محبت است و میخواهد همه نجات یابند او منجی است (منجی = یشوعا یا یسوع) ... ( ۱ یوحنا  ۴:  ۸ )

 

یوحنا ۱۸: ۲۹-۳۷

« پس پیلاتُس نزد ایشان بیرون آمد و پرسید: «این مرد را به چه جرمی متهم می‌کنید؟»

 جواب داده، گفتند: «اگر مجرم نبود، به تو تسلیمش نمی‌کردیم.»
 پیلاتُس به ایشان گفت: «شما خود او را ببرید و بنا بر شریعت خویش محاکمه کنید.» یهودیان گفتند: «ما اجازۀ اعدام کسی را نداریم.»
 بدین‌سان گفتۀ عیسی در مورد چگونگی مرگی که در انتظارش بود، به حقیقت می‌پیوست.
 پس پیلاتُس به کاخ بازگشت و عیسی را فرا‌خوانده، به او گفت: «آیا تو پادشاه یهودی؟»
 عیسی پاسخ داد: «آیا این را تو خودْ می‌گویی، یا دیگران دربارۀ من به تو گفته‌اند؟»
 پیلاتُس پاسخ داد: «مگر من یهودی‌ام؟ قوم خودت و سران کاهنان، تو را به من تسلیم کرده‌اند؛ چه کرده‌ای؟»
 عیسی پاسخ داد: «پادشاهی من از این جهان نیست. اگر پادشاهی من از این جهان بود، خادمانم می‌جنگیدند تا به‌دست یهودیان گرفتار نیایم. امّا پادشاهی من از این جهان نیست.»
 پیلاتُس از او پرسید: «پس تو پادشاهی؟» عیسی پاسخ داد: «تو خود می‌گویی که من پادشاهم. من از این‌رو زاده شدم و از این‌رو به جهان آمدم تا بر حقیقت شهادت دهم. پس هر کس که به حقیقت تعلّق دارد، به ندای من گوش فرا‌می‌دهد.»

 

 

برای ثبت پرسش ابتدا لازم است که وارد حساب کاربری خود شوید!