در حال بارگزاری وبسایت فارسی کاتولیک...





  فارسی کاتولیک
پرسشگر

سلام و درود کلیسا چیست و چه مفهومی دارد و مسیح سر ان است یعنی چه و وظایف کلیسا چیست و ویژگی رهبران موفق چیست



  فارسی کاتولیک
مسئول پاسخگو
در پاسخ به:

سلام و درود کلیسا چیست و چه مفهومی دارد و مسیح سر ان است یعنی چه و وظایف کلیسا چیست و ویژگی رهبران موفق چیست

درود

لطفا بخش تعالیم رسمی کلیسای کاتولیک برای جوانان را در لینک ذیل مطالعه فرمائید:

تعالیم رسمی کاتولیک برای جوانان - فارسی کاتولیک (farsicatholic.com)

 

👈🏻 «کلیسا» یعنی چه؟
 
واژه معادل ← کلیسا به زبان یونانی «اکلسیا» ekklesia به معنای فراخوانده شدگان است. همه ما که غسل تعمید گرفته ایم و به خدا ایمان داریم، از سوی خدا فراخوانده شده ایم. ما با یکدیگر، کلیسا هستیم. و مسیح، همانطور که پولس رسول می گوید، سر کلیساست. ما بدن او هستیم [748-757].
 
وقتی ما در←  آیین های فیض بخش شرکت می کنیم و کلام خدا را گوش می دهیم، مسیح در ماست و ما در او هستیم _ این یعنی ← کلیسا. کتاب مقدس، اتحاد شخصی و تنگاتنگ همه تعمید گرفتگان با عیسی را پیوسته با تصاویر جدیدی توصیف می کند: زمانی از قوم خدا سخن می گوید، بار دیگر از عروس مسیح؛ زمانی کلیسا مادر نامیده می شود و گاه خانواده الهی است و یا با جمع میهمانانِ یک عروسی مقایسه می گردد. کلیسا هرگز یک سازمان خشک و خالی نیست، کلیسا هرگز «کلیسای اداری» نیست که بتوان آن را از سر باز کرد. شاید ما از اشتباهات و ایرادهایی که در کلیسا وجود دارد، ناراحت شویم، اما هرگز         نمی توانیم از آن فاصله بگیریم، زیرا خدا تصمیم نهایی و قطعی را برای آن گرفته است و به رغم همه گناهان، از آن دوری نمی جوید. کلیسا، حضور خدا در بین ما انسان هاست. به همین سبب ما باید آن را دوست بداریم.      
 
-----------
 
👈🏻 وظیفه کلیسا چیست؟
 
وظیفه ← کلیسا این است که بذر ملکوت خدا را که با عیسی آغاز شده است، در بین تمام قوم ها بکارد و رشد دهد [763-769، 774-776، 780].
 
عیسی به هرکجا که قدم می گذاشت، در آنجا آسمان زمین را لمس می کرد: ملکوت خدا آغاز می گشت، ملکوت صلح و صفا و عدالت. ← کلیسا، به این ملکوت الهی خدمت می کند. کلیسا خود به منزله هدف نیست. بلکه باید آنچه را که با عیسی آغاز شده است، ادامه دهد. کلیسا باید به گونه ای عمل کند که عیسی عمل می کرد.
 
کلیسا، نشان های مقدس عیسی (← آیین های فیض بخش) را ادامه می دهد و کلام عیسی را به دیگران منتقل می کند. از این رو  کلیسا، با وجود تمامی ناتوانی هایش، تکه ای قدرتمند از آسمان بر زمین است. 
 
---------------
 
👈🏻 «کلیسا بدن مسیح است» یعنی چه؟
 
بیش از هر چیز در ← آیین های فیض بخش غسل تعمید و ← آیین سپاسگزاری، ارتباطی ناگسستنی میان عیسی مسیح و مسیحیان ایجاد می گردد. این ارتباط چنان قوی است که او و ما را همانند سر و اعضای یک بدن به هم پیوند می زند و به یک تن واحد تبدیل می کند [787-795] ← 146، 175، 200، 208، 217.
 
----------------
 
👈🏻 «کلیسا عروس مسیح است» یعنی چه؟
 
عیسی مسیح به کلیسا ← عشق می ورزد، درست همان گونه که داماد به عروس عشق می ورزد. او برای همیشه خود را با آن پیوند می زند و جانش را برای آن قربانی می کند [797].
 
کسی که یک بار عاشق بوده باشد، می تواند حدس بزند که عشق چیست. عیسی این را می داند و خود را دامادی می نامد که با عشقی سرشار از عروسش خواستگاری کرده است و می خواهد با او جشن عشق و محبت را برگزار کند. عروس او ما هستیم، یعنی ← کلیسا. حتی در ← عهد عتیق نیز عشق و محبت خدا نسبت به قومش با عشق و محبت بین زن و مرد مقایسه شده است. هنگامی که عیسی از هر یک از ما خواستگاری می کند، آیا اغلب پیش نمی آید که او به قول معروف نگون بختانه عاشقِ کسانی می گردد که مایل نیستند از عشق او چیزی بدانند و به آن پاسخ بدهند؟
 
------------------
 
👈🏻 «کلیسا معبد روح القدس است» یعنی چه؟
 
← کلیسا مکانی در جهان است که روح القدس در آن به طور کامل حضور دارد [797-801، 809].
 
قوم اسرائیل خدا را در معبد پرستش می کرد. این معبد دیگر وجود ندارد. به جای آن← کلیسا ایجاد شده است که وابسته به مکانی خاص نیست. «هر جا که دو یا سه نفر به نام من جمع شوند، من آنجا در میان آنها هستم» (مت، 18، 20). آنچه کلیسا را زنده می کند، روح مسیح است: او در کلام کتاب مقدس ساکن است و در نشانه های مقدسِ← آیین های فیض بخش حضور دارد. او در قلب ایمانداران ساکن است و از بطن دعاهای آنان سخن می گوید. او آنان را هدایت می کند و به آنان هدایایی می بخشد (←عطایای فیض بخش)- عطایایی ساده و همچنین فوق العاده. کسی که خود را به روح القدس بسپارد، می تواند امروز نیز معجزات بزرگی را تجربه کند← 113-120، 203-205، 310-311. 

---------------

رهبر موفق در کلیسا تعریفات گسترده ای دارد اما بطور خلاصه:

یک رهبر موفق کسی است که کلیسای محلی خود را همانند یک شبان دلسوز محافظت کند ونیازهای روحانی اعضای کلیسا را بطور احسن برآورده کند. بنابراین خودش باید الگوی موفقی از یک مسیحی طبق اراده خدا باشد.

 

 

برای ثبت پرسش ابتدا لازم است که وارد حساب کاربری خود شوید!