در حال بارگزاری وبسایت فارسی کاتولیک...





  فارسی کاتولیک
پرسشگر

سلام و درود با تبریک سال نو باستانی ایرانی : ایا زنده شدن عیسی به معنی این بود که خداوند چاره چویی کرد و یا چیز دیگر



  فارسی کاتولیک
مسئول پاسخگو
در پاسخ به:

سلام و درود با تبریک سال نو باستانی ایرانی : ایا زنده شدن عیسی به معنی این بود که خداوند چاره چویی کرد و یا چیز دیگر

درود بر شما

این مساله ابعاد زیادی دارد و نمیتوان با یک پاراگراف آنرا جواب داد. 

نیاز است کل عهد قدیم و عهد جدید را آشنا باشید تا بعد از توضیحات فراوان وتفسیرهای آیات بیشمار مفهوم این راز بزرگ را تا حدی بیان کرد.

اول اینکه خداوند باید تمام پیش گویی ها را که مربوط به او بود را انجام دهد تا معلوم شود او براستی تحقق کتاب مقدس است. و این کار نشان داد که انبیای کذبه نیست و براستی کلام خدا و از ذات خداست و وقتی خدایی داریم که به حرفهایی که هزار سال زده عمل کرده پس مطمئنا تا ابد به باقی وعده هایش وفادار است و همه عملی خواهد شد. این نشان دهنده حقیقت کتاب مقدس و عهد جدید است. این یک داستان سرایی یا رویا نیست. بلکه یک حقیقت تاریخی و ثبت شده است.

افراد زیادی بخاطر معجزات فراوان وی شاگرد وی شدند و بعد از دستگیری، محکوم شدن و مرگ یشوعا مسیح را با چشم خود دیدند و سپس خاصانش که تعداد کمی هم نبودند رستاخیز وی را دیدند و حاضر شدن جان خود را بدهند تا شهادت دهند براستی وی زنده شده و اگر او مرد و زنده شد بقیه شاگردان و خاصانش نیز براستی زنده خواهند شد و بنابراین از مرگ نترسیدن و تقریبا به غیر از یوحنا که تبعید شد بقیه رسولان شهید شدند... اگه دروغ میگفتند چه کسی بخاطر دروغ حاضر است همه چیز خود را کنار بگذارد و حتی جانش را تقدیم کند؟! در حالی که حتی شاگردانش نیز قدرت شفا و معجزات را مانند وی پیدا کرده بودند...

از طرفی او نمونه برای رستاخیز مردگان است.

 

یک دلیل دیگر نیاز بود که خداوند و کلام خدا نزد ما بیاید و هر آنچه که لازم بود را مستقیم بیان کند و انجام دهد و همه چیز را مهیا کند تا امروز ما توسط شاگردان وی نجات را بیابیم.

مرگ و رستاخیز وی هم میتوان چاره خدا برای بخشش گناهان در نظر گرفت. به خاطر گناه، ما محکوم به مرگ هستیم و تنها راه خلاصی از این دنیای سقوط کرده مرگ و رستاخیز است. زیرا در عهد قدیم خون نشانه زندگی بود و بنابراین خون حیوان زنده ای در عوض خون صاحب گناهکار آن ریخته میشد تا خداوند او را ببخشد و از خون و حیات صاحب گناهکار آن در گذرد.

اما با مرگ یشوعا، خون او عوض خون ما ریخته شد البته در صورتی که به واقع شاگرد وی باشیم و یا در انسانیتی که او معرفی کرد زندگی کنیم. یعنی خاصان وی گردیم.

 همانطور که او مرد و زنده شد ما در او میمیریم و زنده میشویم.

مفهوم های گسترده دیگری نیز دارد که تنها در عمیق شدن در راز خدا به آن دست می یابید.

 

برای ثبت پرسش ابتدا لازم است که وارد حساب کاربری خود شوید!