در حال بارگزاری وبسایت فارسی کاتولیک...






سوالات عمومی درباره مسیحیت


  فارسی کاتولیک
پرسشگر

سلام الف : چرا مریم مقدس را باید دوست داشت و به او احترام گذاشت ؟ ( برای این که مریم ستاره امید ماست . و کسی بود که درهای دنیای ما رو به سمت خوشبختی باز کرد ؟ )

  فارسی کاتولیک
پرسشگر

الف : ویژگی ممتاز عیسی چیست ؛ ؟ آیا این نبود که اون خدا رو آورد ؛ منظورمون رفتارهای خدا با انسان رو ( رابطه ای که باهاش برقرار میکنه ) ؛ ؟ و اینکه خدا میخواد علارقم گناهی که انسان کرد بازهم باهاش تو رابطه باشه ؛؟ و هم چنین انسان هم رابطه خوبی با خدا داشته باشه ؛! به وسیله عیسی ؛! ب :و چرا عیسی رنج کشید ؛ ؟ در حالی که میدونست چه سرنوشتی در انتظارشه ؛؟ آیا این نشانه ایمان نیست ؛؟ در میان مکان دردناک خودشو امن به دست خدا سپرد ؛!؟ پ : و وقف برای مریم به چه معناست ؟ آیا این هست که با فهمیدن به قلب پاک مریم و مطیع بودن در برابر اراده خدا این گفته که میگه : اراده تو انجام بشه ؛ صورت گرفته ؛ وقتی که ما هم همین رو انجام بدیم ؛؟

  فارسی کاتولیک
پرسشگر

سلام چرا یحیی به نبوت عیسی شک داشت در ابتدا

  فارسی کاتولیک
پرسشگر

سلام و عرض ادب. میخواستم بپرسم آیا نظریه فرگشت و انتخاب طبیعی داروین برخلاف آموزه های کلیساست؟ و همینطور نظر کلیسا درباره این نظریه و مطالب مربوط به حیات اولیه و زیست شناسی چیست؟

  فارسی کاتولیک
پرسشگر

سلام چرا وقتی که خدا انسان را در باغ عدن یا همون بهشت آفرید آنها گناه کردند در حالی که از روح خود به آنان داد ، چون کسی که روح خدا رو داره ، حیات و چاودانگی رو داره ؟ آیا میشه این طور برداشت کرد که خدا در حالی که انسان را پاک آفرید به اون قدرت انتخاب داد نه محدودیت

  فارسی کاتولیک
پرسشگر

سلام چگونه میتوان همسر مناسبی را انتخاب کرد ؟ ایا فردی که با معیار و باورمان مشترک باشد و در انتخاب به گزینه احساسات (نه ) بلکه به همون نکته بالا یعنی معیار و باورمان توچه کنی کافیست ؟ ودر صورتی که احساسات تو این موضوع چلوتر شد چکار کنیم که این موضوع رو به شیوه بهتری مدیریت کنیم ؟ و احساسات کمتر تو این موضوع مد توچه باشه ؟

  فارسی کاتولیک
پرسشگر

با درود. آیا شواهد عینی در رابطه با جهان پس از مرگ وجود دارد؟

  فارسی کاتولیک
پرسشگر

سلام. در کتاب مقدس پیدایش هستی در شش روز و موجوات زنده بخصوص انسان به صورتی هبوطی و مجزا از یک دیگر عنوان شده حال با وجود مدارک و اسناد علمی درباره اثبات نظریه فرگشت (تکامل داروین) بویژه با پیشرفت علم ژنتیک و سنگواره ها ، اثبات روند اهسته حیات طی چند میلیون سال بکمک علوم تجربی و سایر شواهد چطور می توانیم به گفته های کتاب مقدس در مورد پیدایش اعتماد کنیم؟

  فارسی کاتولیک
پرسشگر

با درود. اگر خداوند از آینده با خبر است و آنچه را که صلاح است انجام می دهد پس دعا کردن چه فایده ای دارد؟

  فارسی کاتولیک
پرسشگر

سلام و درود عید حنوکا به چه معناست

  فارسی کاتولیک
پرسشگر

سلام ودرود آیا منظور از محبت کردن که عیسی بسیار از ان سخن میگفت منظور همان انچام احکام خداوند و دستورات الهی بود و فرمان هایی که خداوند به موسی داد در نگاه مسیحیت چه مفهومی دارد

  فارسی کاتولیک
پرسشگر

سلام و دورود عید حصاد به چه معناست و ایا با پنطکیاست وجه مشترکی دارند

  فارسی کاتولیک
پرسشگر

سلام و دورود عمانوعیل به چه معناست

  فارسی کاتولیک
پرسشگر

سلام و درود آیا قانون باید و نباید که شریعت بیان و تعریف ان است در تکالیف شرعی هم مطرح شده مثلا در نماز خواندن یا روزه یا زکات

  فارسی کاتولیک
پرسشگر

این سخنان عیسی مفهومش چیست به چه موضوع تاریخی اشاره دارد هفت انتقاد عیسی عبارتند ۴- آنها قانون را تدریس می‌کنند ولیکن مهمترین قسمتهای آن را انجام نمی‌دهند - عدالت، محبت و ایمان به خدا. آنها به جزئیات قانون مانند ادویه آن اهمیت می‌دهند ولیکن گوشت اصلی آن را بی اهمیت می‌شمارند (متی ۲۳:۲۳–۲۴).

  فارسی کاتولیک
پرسشگر

سلام و درود نگاه مسیحت نسبت به رفتار با زن و چگونه صحبت کردن با زن و حق حقوقی چیست

  فارسی کاتولیک
پرسشگر

سلام و درود بابانوعل ریشه از کجاست

  فارسی کاتولیک
پرسشگر

سلام و درود ما این موضوع درست میدانیم که عیسی زنده شد و قیام کرد و به معراج رفت از لحا ظ عقلانی به چه مواردی میتوان اطمینان کرد

  فارسی کاتولیک
پرسشگر

سلام و درود ایا عیسی در کودکی هم معجزه میکرد

  فارسی کاتولیک
پرسشگر

سلام و درود کلمه ربی به چه معناست و آیا عیسی را به این نام خطاب میکردند